F.A.Q. – Find svar på dit spørgsmål her

Her kan du finde svaret på en lang række af de mest stillede spørgsmål omkring vores produkter, så der skulle være rigtig god chance for, at du kan få svar på netop dit spørgsmål.
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os på info@wifi-butikken.dk hvis du har nogle spørgsmål som ikke er besvaret her.

Netatmo vejrstation

Kan jeg have flere vejrstationer kørende på samme profil?

Ja, du kan nemt have flere vejrstationer kørende på samme profil. I Netatmo app’en under Settings gå til punktet “Install new station”. Her får du mulighed for at opsætte en ny vejrstation, som herefter kan vælges i app’en.

Hvorfor kan jeg ikke forbinde mit udendørsmodul til vejrstationen?

Når du skal forbinde udendørsmodulet til din Netatmo vejrstation, er det vigtigt at batterierne først sættes i når app’en ber om det. Du kan med fordel følge vores guide til opsætningen, som vi finder her: Opsætning af Netatmo vejrstation. Under punkt nr. 8 finder du opsætning af udendørsmodulet.

Vil udendørs modulet ikke komme frem når vejrstationen søger efter det, kan det i nogle tilfælde hjælpe at tage batterierne ud af modulet og afbryde strømmen til vejrstationen. Forsøg igen efter 10-15 minutter.

Hvorfor kan jeg ikke forbinde min regnmåler og vindmåler til vejrstationen?

Når du skal forbinde regnmåler eller vindmåler til din Netatmo vejrstation, er det vigtigt at batterierne først sættes i når app’en ber om det. Du kan med fordel følge vores guides til opsætningen af vindmåler og regnmåler, som vi finder her: Dansk maual til Netatmo vejrstation.

Vil regnmåleren eller vindmåleren  ikke komme frem når vejrstationen søger efter det, kan det i nogle tilfælde hjælpe at tage batterierne ud af modulet og afbryde strømmen til vejrstationen. Forsøg igen efter 10-15 minutter.

Jeg har fået ny internetrouter eller skiftet adgangskode til mit netværk. Hvordan får jeg koblet vejrstationen på nettet igen?

For at ændre Wi-Fi-konfiguration, skal du i app’en gå til Settings > Navnet på din station> Advanced > Configure WiFi. Følg instruktionerne i app’en.

Hvorfor kan jeg ikke se vejrstationen på Netatmo Weathermap?

For at få vist din vejrstation på Netatmo Weather map skal du først tillade Netatmo og få adgang til din vejrstation. Dette gør du under “Settings”, hvor du skal vælge din vejrstation. Nede i bunden under “Advance” finder du punktet “Contribute to the Netatmo Weathermap”.

Kan du stadig ikke finde din vejrstation på kortet skal du tjekke at din lokation for vejrstationen er korrekt. Dette indstilles under “Settings” og her skal du igen vælge din vejrstation. Øverst under navnet på vejrstionen findes punktet “Location”. Her under kan du vælge placeringen af din vejrstation på kortet.

Har din vejrstation vist svingende målinger sammenlignet med målinger i samme område, kan Netatmo vælge at filtrerer dine målinger fra så de ikke vises på kortet.

 

Kan jeg give andre adgang til mine vejrdata?

Ja! Det kan du nemt. Dette gøres ved at gå ind under “Settings” og vælg navnet på vejrstationen som du ønsker at dele data fra. Længere nedei menuen vil der være et punkt der hedder “Station Guest”. Vælg her f.eks. “Invite by email” og skriv emailen på den person som du ønsker at dele din date med. Når brugeren har accepteret invitationen, vil han/hun kunne se dine vejrdata.

Hvordan kalibrere jeg min Netatmo vejrstation?

Kalibrering af CO2
Placer dine moduler ved siden af ​​hinanden (ca. 25 cm mellem hovedmodul og ekstra indendørsmodul) i et godt ventileret rum og gå til Settings> Navnet på din station> Advance> Calibration for at starte kalibreringen ved at klikke på “Recalibrate”.
Kalibreringen tager omkring 8 timer; på my.netatmo.com vil du se ordet “kalibrering” flashe for at indikere, at kalibreringen er i gang.
Bemærk også, at Netatmo angiver en præcision på +/- 50 ppm således en forskel på 100 ppm mellem to moduler er helt normalt.

Kalibrering af termometer
Du kan kalibrere temperaturen på dine moduler baseret på en anden reference (termometer), ved hjælp af den gennemsnitlige temperatur af modulerne og din reference, eller ved at tage temperaturen på det udendørs modul som reference.
For at gøre dette, skal du gå til Settings > Navnet på din station> Advance > Calibration.
Bemærk også, at Netatmo angiver en præcision på +/- 0,3 °

Kalibrering af hydrometer
Bemærk, at for fugtighedssensoren, angiver Netatmo en præcision på +/- 3%; en afvigelse på 6% er derfor normalt; hvis du observere en forskel på mere end 6%, kan Netatmo udføre en kalibrering. For at gøre dette tager de værdien af ​​udendørsmodulet som reference. Venligst placere alle dine moduler ved siden af ​​hinanden (ca. 25 cm fra hinanden), så send Netatmo en e-mail på contact-support@netatmo.com for ønske om kalibrering.

Kalibrering af regnmåler
Bemærk, at for gode målinger, vil vi råde dig til at placere din regnmåler mellem 0,5 og 1,5 m fra jorden og mindst 3 m fra alle lodrette forhindringer (træer eller vægge).

For at kalibrere din regnmåler, foretag følgende procedure:
Hæld langsomt 100 ml vand i regnmåleren og tælle antallet af “vip” med spanden. (Tip: 100 ml = 100 gram, hvis du har køkkenvægt)
Del den påfyldte mængde vand (100 ml) med antallet af slag af spandene og indsæt værdien. Du finder indstillingerne for kalibrering af regmåleren under Settings > Navnet på din station> Advance > Calibration.

Kalibrering af vindmåler
Værdierne fra vindmåleren er meget afhængig af hvordan vindmåleren er placeret. Er den ikke placeret 10 m over jorden, som er den officielle høje for måling af vind, kan man få værdier som er meget lavere end de værdier man får fra f.eks. DMI. Endvidere er vindmåleren placeret omkring eller tæt på bebyggelse eller bevoksning, vil værdierne også afvige meget, da luftstrømningerne her, er meget lavere end i 10 meters højde. Du kan læse mere om måling af vind her: https://www.dmi.dk/vejr/maalinger/borgervejr/borgervejr-opstilling-af-maaleudstyr/

Du kan under Settings > Navnet på din station> Advance > Calibration indstille den aktuelle højde din vindmåler er placeret for at kompenserer for at vindmåleren ikke sidder i 10 meters højde.

Hvordan ser jeg tidligere data fra min vejrstation?

For at se historisk data fra din Netatmo vejrstation, skal vende din telefon eller tablet på siden efter du har åbnet Netatmo app’en. Du kan i øverste højre hjørne vælge hvilke data du ønsker at se på grafen. Brug to fingre til at zoome ud og ind for at få et bedre overblik over din tidligere målinger.

Bemærk at liggende retning på din telefon eller tablet kan slåes fra. I så fald skal du slå dette til. På iPhone eller iPad gøres dette ved at “swipe” op nede fra og trykke på symbolet med en hængelås med en cirklepil på.

Hvor placerer jeg bedst min Netatmo udendørs modul?

Først og fremmet skal et udvendigt termometer altid placeres i skyggen. Så find en godt sted hvor solens stråler ikke kan finde vej til din udendørsføleren. Samtidig skal termometret helst placeres et sted hvor det “lufter lidt”. Stillestående luft bliver nemt let opvarmet. Så, luften skal helst skiftes ud hele tiden.
Undgå at placere din udendørssensor et sted hvor der opstår “kunstig varme”.

Altså helst ikke op ad en solopvarmet væg og ikke i garagen.
Den mest nøjagtige måling foretages i øvrigt i 2 meters højde.

Netatmo Presence

Jeg har fået ny internetrouter eller skiftet adgangskode til mit netværk. Hvordan opretter jeg ny forbindelse til kameraet igen?

For at ændre Wi-Fi-konfiguration, skal du i app’en gå til Settings > Navnet på kamera> Cameras > Presence > Configure network. Følg instruktionerne i app’en. Det er vigtigt at du har den medfølgende QR stregkode.

Hvordan finder jeg serienummeret på mit Presence kamera?

Serienummeret til dit Netatmo Presence kamera finder i bunden af kameraet. Fjern pladen i bunden og her vil du finde serienummeret.

Hvordan finder jeg SD kortet til mit Presence kamera?

SD kortet er gemt i bunden af dit Netatmo Presence kamera. Fjern pladen i bunden og her vil du finde SD kortet.

Hvorfor kan mit Presence kamera ikke scanne QR koden?

Når du skal scanne QR koden for at oprette adgang til dit Netatmo Presence kamera, er det vigtigt at der er tilstrækkeligt med lys. Scan derfor altid QR koden i dagslys. Du kan med fordel placerer QR koden foran et blank A4 papir når du scanner den.

Hvordan resetter jeg mit Presence kamera?

Inde fra Security app’en kan du resette dit Netatmo Presence kamera.

Vælg “Settings” (tandhjulet i øverst venstre hjørne) og vælg herefter dit hjem under “My Homes”. Under “Cameras” kan du nu vælge dit Presence kamera og nederst i menuen under “Advanced” finder du knappen “Reset this camera”.

Netatmo Presence overvågningskamera

Netatmo Welcome

Mit Welcome kamera bliver varmt, er det normalt?

Der er helt normalt for Welcome kameraet at blive varmt. Faktisk fungerer kameraets aluminiumskrop som en varmeafleder for kameraets processor, så det ikke er nødvendigt at gøre brug af en af ventilator eller anden køling for kameraet. Welcome kameraet er designet til ikke at kunne overophedes. Afledningen af varmen gør det muligt at opnå høje niveauer af ydeevne, samtidig med at der gives gode driftsforhold for de interne komponenter. Driftstemperaturen er i overensstemmelse med regulativ IEC 60950-1 om sikkerhed af informationsteknologisk udstyr.
Netatmo anbefaler at du ikke udsætter Welcome for direkte sollys eller placerer det nær en varmekilde.